Besöksnäringen som motor i Borås

Vilka arrangemang behöver Boråsregionen för att ”höja sig över mängden”? Hur löser vi kompetensförsörjningen inom den växande besöksnäringen? Det var några frågor som ett 70-tal besökare ställde sig vid en workshop på Textile Fashion Center den 26 januari.

Temat under förmiddagen var ”Boråsregionens framtida attraktionskraft – med besöksnäringen som motor”. En av de mest uppskattade programpunkterna var när Karl-Erik Claesson berättade om hur Ulricehamn profilerat sig som en vinterstad genom världscuptävlingarna i längdskidor, med 60 000 besökare på två dagar.

Vuxenutbildningens chef Tina Lundell fick också en chans att berätta om KOBRA. Besöksnäring är ett av de prioriterade branschområdena inom KOBRA, tillsammans med industriteknik.

Arrangörer var Boråsregionen genom Vuxenutbildningen Borås och destinationsbolag BoråsBorås.

Läs en artikel om dagen i 7H Affärer.